Collega's vertellen

Eline Horst, marketeer

Eline Horst werkte al enige tijd binnen de financiële wereld toen deze marketingfunctie bij a.s.r. voorbij kwam. Een marketingfunctie stond met stip op één op Elines banenverlanglijstje dus ze greep deze kans met beide handen aan. “Tot dusver heb ik nog geen moment spijt gehad van deze stap. Als marketeer bij de marketingafdeling van a.s.r. heb ik een afwisselende baan. Daar word ik echt blij van.

Eline Horst

Mijn baan

Of het nu gaat om het uitdenken van een zomercampagne waarmee reis- of motorverzekeringen onder de aandacht worden gebracht of het organiseren van een grote brainstormsessie, geen dag is voor mij hetzelfde. Bij de afdeling Marketing zijn we continu bezig met het bedenken, uitwerken en uitvoeren van creatieve ideeën waarmee we onze particuliere en zakelijke verzekeringen onder de aandacht van de klant en de adviseurs kunnen brengen en inspelen op de markt. Onze marketingactiviteiten zijn vooral gericht op de ruim 5.000 adviseurs waar we mee samenwerken, waarbij we de klant/consument altijd centraal stellen.Dat maakt het soms ook lastig. Want hoe krijg je met je campagne al deze adviseurs blij? 5.000 mensen die allemaal anders denken en werken. Dat maakt het soms wel lastig, maar ook erg leuk en leerzaam.

Mijn reden om te solliciteren bij a.s.r.

Na mijn masterstudie Marketing ben ik direct aan de slag gegaan bij een bank. Een hele leerzame ervaring. Maar eigenlijk wilde ik dolgraag een marketingbaan en dát was mijn baan bij de bank niet. Toen ik via via hoorde over deze vacature bij a.s.r. zag ik mijn droombaan dichterbij komen. Over a.s.r. wist ik toen niet zo heel veel. Dat veranderde toen ik een kopje koffie ging drinken met de nicht van een oud-studiegenootje. Zij werkte op de marketingafdeling van a.s.r. en zonder dat ik het wist, had ik tijdens die kop koffie eigenlijk al mijn eerste ‘sollicitatiegesprek’. Door haar verhaal raakte ik enthousiast en daarna is het balletje gaan rollen. Er volgden nog twee gesprekken en daarna kon ik aan de slag in mijn eerste marketingbaan.

Mijn collega’s

De afdeling Marketing van a.s.r. is vrij groot en bestaat uit 9 verschillende teams, die elk een eigen aandachtsgebied hebben. Ik maak deel uit van het Kernactiviteitenteam. Samen met zo’n 12 collega’s - dat zijn marketeers, data-analisten, marktonderzoekers etc. - regelen we verschillende marketing activiteiten voor de business lines van a.s.r. Als junior marketeer leer ik hier veel van mijn senior collega’s. Ik kom net in deze marketingwereld kijken en zij hebben al heel veel gezien en gedaan. Dat vind ik fijn. Mijn collega’s staan altijd voor mij klaar als ik vragen heb. Dat is ook a.s.r. Je kan bij iedereen terecht.

Mijn visie op a.s.r. als werkgever

Het klinkt misschien gek, maar vanaf het eerste moment dat ik het kantoor van a.s.r. binnenstapte voor mijn sollicitatiegesprek, heb ik mij hier thuis gevoeld. Het kantoor van a.s.r. is heel erg prettig, open, licht, mooi en bestaat uit alleen maar flexplekken. Die flexibiliteit is ook kenmerkend voor a.s.r. Hier in het gebouw, maar ook als het gaat om thuiswerken, je uren of het volgen van opleidingen. Daar is hier voldoende ruimte voor en in goed overleg is er veel mogelijk.

Mijn toekomst bij a.s.r.

Voorlopig zie ik mezelf nog rondlopen bij a.s.r. Ik werk hier nog niet zo lang als junior marketeer en ik zou hier graag willen uitgroeien tot een senior marketeer. Dan kan ik op mijn beurt binnenkomende juniors wegwijs maken en van alles leren. Dat wat de seniors nu met mij doen eigenlijk. Ja dat zie ik mezelf in de toekomst wel doen. Maar de eerstkomende tijd ligt mijn focus vooral op veel leren, mezelf verder ontwikkelen en groeien.