Collega's vertellen

Tin Nguyen, relatiebeheerder AOV De Amersfoortse

Als je Tin's veelzijdige functie als relatiebeheerder AOV moet omschrijven, zijn termen als troubleshooter, commerciële sparringspartner voor de verzekeringsadviseurs en kennisbron het meest relevant. Niet zo vreemd dus dat Tin met zijn oplossingsgerichte vermogen, oprechte interesse en scherpe inzicht deze functie met verve vervult. Eind 2012 startte Tin bij a.s.r. met als primair persoonlijk doel: het plezier in het werk terugvinden. Deze missie is meer dan geslaagd!

Tin Nguyen

Mijn baan

Mijn carrière bij a.s.r. is tot nu toe als een komeet gegaan. Vrij snel nadat ik in dienst trad bij a.s.r. kreeg ik een leuke projectrol bij het naverrekeningsteam. Deze rol heb ik een half jaar vervuld om vervolgens terug te keren naar de frontoffice bij de afdeling klantbeheer van De Amersfoortse.

Door onze introductie van de Nieuwe Generatie AOV (NGA) is mijn functie als klantbeheerder per 1 januari 2014 omgezet naar Relatiebeheerder. NGA helpt ons om de veranderingen binnen de arbeidsongeschiktheidsverzekering te realiseren en zo onze rol van marktleider te versterken door nog beter in te spelen op de klantwensen. Dit betekent een nieuwe manier van werken waarbij intermediairs sneller en flexibeler zelfstandig offertes en wijzigingen in de administratie in kunnen voeren.

Als relatiebeheerder ben ik verantwoordelijk voor het aanbieden, administreren en beheren van renderende inkomensproducten en -diensten. Grotendeels bestaat mijn werk uit telefonisch contact. Ik verzorg de correspondentie en mailingen. Door het nieuwe systeem komen alle uitvallende offertes en mutaties bij onze afdeling terecht. Dit zijn de complexe gevallen waarbij het risico moeilijk te bepalen is en de administratie voor een deel door ons wordt gedaan. Daarnaast analyseer ik door middel van rapportages de verschillende intermediair,-en klantportefeuilles. Hiermee kan ik proactief in samenwerking met accountmanagement de intermediair begeleiden bij de juiste productafname. Zoeken naar commerciële kansen en risico beheersende maatregelingen zijn belangrijk. Dit moet uiteindelijk zorgen voor een stabiel groeiende portefeuille binnen onze organisatie.

'Mijn missie is geslaagd'

Mijn toekomst bij a.s.r.

Plezier staat voor mij voorop. En om dit te behouden zijn persoonlijke ontwikkeling, vrijheid en diversiteit voor mij belangrijk. Met de dynamiek bij a.s.r. gaat dat vast wel lukken gezien mijn carrièreverloop tot op heden

Mijn visie op a.s.r. als werkgever

De keuze voor een werkgever met de omvang van a.s.r. heb ik heel bewust gemaakt. Ik wilde echt meemaken hoe het is om te werken bij een groot bedrijf. En dit is boven verwachting gegaan. Je zou denken dat de mogelijkheden binnen zo’n grote organisatie beperkt zouden zijn. Het tegendeel is waar! Ik krijg alle ruimte om mij als persoon te ontwikkelen en me bezig te houden met meerdere projecten naast mijn huidige werkzaamheden.

Mijn reden om te solliciteren bij a.s.r.

Voordat ik bij a.s.r. kwam was de rode draad in mijn loopbaan dat ik voornamelijk heb gewerkt in buitendienstfuncties voor kleinere kantoren. Na verloop van tijd maakte ik bewust de keuze om het roer 180 graden om te gooien. Ik ging op zoek naar een binnendienstrol bij een grote organisatie. Voor mij was het belangrijkste criterium bij de keuze voor een nieuwe baan dat ik het plezier in mijn werk terugvond.