Collega's vertellen

Viktoria Ezau, adviserend verpleegkundige

Verzekeren is mensenwerk. Zeker als het gaat om zorg. Een extra warm hart aan de zorg toevoegen dat is wat adviserend verpleegkundige Viktoria Ezau van de Afdeling Managed Care wil bereiken. Aandacht geven en een luisterend oor bieden. Met concrete oplossingen komen om zo bij te dragen aan de beste zorg voor de klant. Samen met haar team zet Victoria zich daar voor in. Snel en goed geregeld, zoals past bij a.s.r.

Viktoria Ezau

Mijn baan

Bij de Afdeling Managed Care adviseren wij klanten en zorgverleners. Bijvoorbeeld bij ingewikkelde aanvragen voor hulpmiddelen, of bij aanvragen voor behandelingen in het buitenland, plastische chirurgie, etcetera. Ook zoeken we uit of er andere mogelijkheden zijn bij te lange wachtlijsten als het gaat om medische specialistische zorg. Het is geen baan waarbij ik alleen achter de computer zit en data verwerk. Integendeel. 60 procent van de tijd heb ik contact met de klant. Ze bellen met vragen of bepaalde ingrepen verzekerde zorg zijn of om hun hart te luchten als ze een slechte diagnose hebben gekregen. Dat zijn niet altijd de vrolijkste gesprekken, maar ik kan dan iets voor de mensen betekenen. Luisteren is soms al genoeg. De dankbaarheid is groot en dat geeft veel voldoening.

De diversiteit in mijn werk zorgt voor een grote uitdaging. Geen dag is hetzelfde en ik leer veel. Ik werk met mensen dus mijn advies moet altijd goed zijn. En we zijn er niet alleen voor onze klanten. Ook collega’s kunnen bij ons terecht voor vragen, advies en hulp bij verschillende onderwerpen.

Mijn reden om te solliciteren bij a.s.r.

Begin 2015 ben ik bij a.s.r. aan de slag gegaan. Daarvoor werkte ik als regisserend wijkverpleegkundige in de thuiszorg. De veranderingen in de thuiszorg wilde ik niet afwachten en ik miste het vertrouwen dat ik met de nieuwe wetgeving nog goede en adequate thuiszorg kon bieden. Ik vind het belangrijk om mijn kennis in te zetten voor goede, warme zorg. Daarbij wilde ik de zorg wel eens zien van de kant van de verzekeraars, de kant waar ik invloed kan uitoefenen en de veranderingen de juiste kant op kan sturen. Bij a.s.r. kon ik daarmee aan de slag.

'Wij hebben echt hart voor de zorg, warmer wordt het niet'

Mijn collega's

Van mijn overstap van de wijkverpleging naar een verzekeraar heb ik geen dag spijt gehad. Onder andere door het team waar ik mee samenwerk. Zij zijn in één woord: Fantastisch! Vanaf dag één ben ik warm en hartelijk ontvangen. Doordat ik veel kennis van verschillende dingen moet hebben, werd er voldoende tijd genomen om mij in te werken, ongeveer een jaar.

We werken in een klein team, waar iedereen een achtergrond in de zorg heeft. Dat schept een band, dan heb je weinig nodig om elkaar te begrijpen en delen we de zorghumor. De begeleiding door mijn mentor en collega’s is fijn, ik kan met alle vragen bij ze terecht. Als ik er niet uitkom, luisteren ze met me mee, of ik met hen. Ik kijk elke dag weer uit naar mijn werk en mijn collega’s.

Mijn visie op a.s.r. als werkgever

Ik ben er trots op voor a.s.r. te werken. Het gebouw waarin we werken is ontzettend mooi. Open en transparant, en zo is werken bij a.s.r. ook. De loyaliteit die er heerst vind ik belangrijk.

Bij a.s.r. zijn veel mogelijkheden. Ik ben actief binnen de vakgroep, waar we met verschillende andere disciplines nadenken en praten over ontwikkelingen binnen de zorg en hoe we de zorg zo optimaal kunnen verlenen. Dat geeft het gevoel dat je er toe doet.

Mijn toekomst

Ik ben niet bij a.s.r. gaan werken met een uitgestippeld toekomstplan voor ogen. De verzekeringswereld is nog nieuw voor mij en ik laat het allemaal op mij afkomen. Dat voelt goed. Het werk is leuk en leerzaam, ik heb het getroffen met mijn collega’s en leidinggevenden, geen dag is hetzelfde en ik leer elke dag weer bij.