Collega's vertellen

Willeke Boerrigter, marketeer Ardanta

Alle medewerkers van Ardanta helpen door te doen. Met een werkethiek die opvalt door nuchterheid, loyaliteit en samenwerking. Zo ook Willeke Boerrigter, als marketeer draagt zij de verantwoordelijkheid over de externe en interne communicatie van de realistische en begripvolle specialist in uitvaartverzekeringen.

Willeke Boerrigter

Mijn baan

Eerder deed ik als marketeer alles wat op mijn pad kwam. Maar door de uitbreiding van onze marketing- en communicatieafdeling kan ik me nu meer focussen op de externe en interne communicatie. Dat is wel echt mijn aandachtsgebied. Het is heel fijn dat ik de kans krijg om te doen wat ik leuk vind en waar ik goed in ben. Ik vind het ook erg interessant om dit te doen bij Ardanta, want een uitvaartverzekering is een zakelijk product waar toch altijd de emotie mee wordt geassocieerd . Dat zorgt voor een heel speciaal spanningsveld. Ook door de steeds veranderende wet- en regelgeving heb je continu weer met nieuwe dingen te maken waar je snel op moet inspringen. Dat is soms lastig, maar tegelijkertijd is het ook heel erg leuk om met collega’s samen tot iets te komen zodat we voldoen aan de actuele wet- en regelgeving.

‘We zoeken steeds meer de samenwerking op’

Mijn reden om te solliciteren bij a.s.r.

Voordat ik solliciteerde bij Ardanta, werkte ik 7 jaar als PR- en communicatiemedewerker bij een grote thuiszorgorganisatie. Hoewel ik toen nog het idee had dat een zakelijke organisatie niet bij mij zou passen, wilde ik voor mezelf bewijzen dat ik me ook in de zakelijke dienstverlening thuis kon voelen. Toen kwam deze functie voorbij via een uitzendbureau. Ik wist op dat moment niet dat het om Ardanta ging en ik heb puur op de functie-inhoud gesolliciteerd. Op het moment dat ze bij het uitzendbureau vertelden dat het een uitvaartverzekeraar betrof, wou ik in eerste instantie afzien van het gesprek. Bij het uitzendbureau haalden zij mij over om toch op gesprek te gaan. Direct na het eerste gesprek bij Ardanta had ik een goed gevoel en ik vertrouwde erop dat het goed zou komen. Dat was in 2007 en nog steeds werk ik hier met veel plezier.

Mijn collega's

Bij Ardanta zijn de lijnen kort, je kunt hier makkelijk snel met een paar mensen bij elkaar zitten en zo heel snel de juiste weg in slaan. Dat vind ik heel fijn. Ook zie je dat bij de medewerkersbijeenkomsten iedereen steeds opener wordt en meer bewust wordt van wat er gebeurd op de andere afdelingen. We zoeken steeds meer de samenwerking op. Dat deden we al wel maar het wordt steeds meer zichtbaar.

Vanuit de marketing- en communicatieafdeling gaan we ook regelmatig op andere afdelingen zitten, zo hoor je meer van de andere afdelingen en collega’s en weet je echt wat daar speelt. Het feit dat we op onze afdeling 4 werkplekken hebben voor 5 medewerkers, stimuleert dat nog eens extra.

Bij Ardanta in Enschede werken nog geen honderd mensen, daardoor word je echt gezien en dat spreekt mij aan. Ook kun je hierdoor snel schakelen. Ik vind persoonlijk dat je bij Ardanta heel erg jezelf kunt zijn, iedereen wordt geaccepteerd zoals hij/zij is en je wordt heel erg vrij gelaten. Ook heb ik echt heel veel mogelijkheden gekregen om mezelf te ontplooien. Als je ze grijpt, krijg je echt alle kansen. Dat vind ik heel erg mooi. 

Mijn toekomst bij Ardanta / a.s.r.

Met de uitbreiding van onze afdeling krijg ik nu de kans om mij de aankomende periode heel erg te gaan verdiepen waar ik goed in ben: de externe en interne communicatie van Ardanta. Daar ga ik me helemaal op focussen en ik heb er heel veel zin in. Hierdoor kan ik ook meer de adviserende functie binnen marketing en communicatie vervullen.