Mijn baan

Als opleidingsadviseur help ik medewerkers, teams en productlijnen met hun leervraag, op alle gebieden van kennis, kunde en vaardigheden zodat we samen de klant beter kunnen helpen. Het kan gaan om het vinden van de juiste  vakinhoudelijke opleiding, of het inschakelen van een coach om met teambuilding aan de slag te gaan.

Wat ik leuk vind aan deze baan is dat ik samen met anderen problemen oplos. Dat geldt eigenlijk voor alle functies die ik bij a.s.r. heb gehad. Neem bijvoorbeeld gamification, een nieuwe innovatieve learningtool die we sinds kort binnen a.s.r. inzetten. Het ontwikkelen van de inhoud van games en het goed inzetten van deze tool is echt iets wat je samen moet doen. Met mijn collega’s binnen HR, maar ook met mijn collega’s in de business. En van iedereen kan je weer zoveel bijleren. Ik kan net zoveel opsteken van een junior klantcontact medewerker, als hij van mij. Dag in dag uit de klant te woord staan, dat is echt topsport. Luister maar eens mee aan de telefoon, dan leer je de klant echt kennen.


'Het is ongekend hoeveel mogelijkheden er zijn om door te groeien. Dat vind ik.'


Mijn reden om te solliciteren bij a.s.r.

Na een lange reis was het mijn plan om een jaar lang hard te werken, geld te verdienen en weer een jaar te gaan reizen. Via een uitzendbureau kon ik aan het werk in het consulententeam bij wat toen nog AMEV heette. Daarna is het van reizen niet meer gekomen. Ik ben in verschillende functies gerold, op verschillende afdelingen. Met het verbeterteam hebben we samen met HR onder andere een Service Academy opgezet, waarmee we werkten aan het vergroten van de kennis en het verbeteren van de vaardigheden van klantcontant medewerkers. Toen in 2017 het verbeterteam door reorganisatie kwam te vervallen, wilde ik de kennis met betrekking tot deze Academy kostte wat het kost behouden. Ik zag daarvoor mijn kans bij HR en heb zelf dat balletje opgegooid bij mijn teammanager. Op die manier is de bal verder gaan rollen.


Mijn collega's

De sfeer die ik ervaar, is een grote mate van gelijkwaardigheid. Of je nu de directeur bent of de wc’s schrobt, we werken hier allemaal voor dezelfde klant. Onze CEO zegt in de lift dan ook gewoon gedag tegen iedereen. Ook de inrichting van ons pand en onze manier van werken straalt  deze gelijkwaardigheid en openheid uit. Doordat iedereen in dezelfde open ruimte werkt  kun je makkelijker bij iemand aankloppen om even te sparren.

Die goede sfeer, de benaderbaarheid en de hulpvaardigheid is wat de mensen hier houdt. We hebben bij a.s.r. echt het DNA om te kijken wat we kunnen verbeteren en hoe we iemand kunnen helpen. ‘Nee’ zal je nooit horen. Soms moet je de weg misschien iets anders bewandelen, maar je komt er altijd.

Benieuwd naar andere verhalen van collega's?
Lees alle verhalen

Mijn visie op a.s.r. als werkgever

Het is ongekend hoeveel kansen en mogelijkheden a.s.r. biedt aan haar medewerkers. Blijven ontwikkelen en aan jezelf werken is hier het motto. Maar je moet het wel zelf vragen. Dan kan je met steun van a.s.r. altijd ergens meelopen, een dagje kijken of je om laten scholen.

Ook de eigen verantwoordelijkheid vind ik erg prettig. Ik ga naar kantoor als ik nodig ben, en anders werk ik thuis. Je krijgt het vertrouwen van je werkgever dat je je werk wel afmaakt. Of je nu ’s middags gaat hardlopen, en ’s avonds weer inlogt, dat maakt dan niet uit. Juist omdat je die vrijheid hebt, krijg je veel meer voor elkaar op een dag. 

Alle HR vacatures bekijken?
Bekijk de vacatures

Mijn toekomst bij a.s.r.

Met alle kennis die ik ondertussen heb vergaard zal ik makkelijk ergens anders een plek vinden. Maar als je goed zit, zit je goed. Ik wil blijven leren, en bij HR is mijn leercurve sky high. Voor mij is het wel heel belangrijk dat ik zelf het gevoel heb ik dat ik een toegevoegde waarde heb. Zolang ik kritisch blijf kijken naar wat ik kan bijleren en waar ik me verder in kan ontwikkelen, dan denk ik dat ik hier nog heel lang kan blijven.