Mijn baan

Mijn functie is zo veelzijdig. De ene keer doe ik productiewerk en verwerk ik e-mails en openstaande verzoeken, de andere keer help ik een klant telefonisch. Het belangrijkste is natuurlijk om de klant een volledig antwoord te geven en een goede service te bieden, maar persoonlijk vind ik het ook erg belangrijk dat je spontaan en oprecht bent. Ik zal er dan ook alles aan doen om nooit als een robot aan de telefoon over te komen. Verder behandel ik specialistische verzoeken, ben ik acceptant voor nieuwe overlijdensrisicoverzekeringen en geef ik regelmatig een opleiding. Sinds januari 2018 coach ik daarnaast collega’s, waarbij we samen gesprekken terugluisteren en bespreken. Ik vind het ontzettend leuk om zo klanten en collega’s verder te kunnen helpen.


“Werken in een omgeving waar iedereen voor elkaar klaar staat, is goud waard. Dat vind ik.”


Mijn reden om te solliciteren

Via een uitzendbureau startte ik bij a.s.r. voor een tijdelijke opdracht als telefonisch aanspreekpunt voor klanten. Ik kreeg meteen een goede eerste indruk: een fris en pas verbouwd pand en een goede sfeer op de werkvloer. Daarom hoopte ik dat ik uiteindelijk in vaste dienst zou komen, wat uiteindelijk ook is gebeurd toen ik solliciteerde als Klantmanager Levensverzekeringen. De veelzijdigheid en afwisseling vond ik erg aantrekkelijk, dus ik wilde graag deel uitmaken van deze nieuwe afdeling.


Mijn collega's

Er heerst veel positiviteit in ons team. Tijdens het harde werken is er altijd ruimte om een grapje met elkaar te maken. Ik vind het ook heel belangrijk dat je als team samen ergens de schouders onder zet. De werkvoorraad is heel fors, maar samen helpen we elkaar er doorheen. Dan ben ik best trots op wat we zo met elkaar neerzetten.

Benieuwd naar andere verhalen van collega's?
Lees alle verhalen

Mijn visie op a.s.r. als werkgever

Toen ik in dienst trad zei mijn manager: “Welkom bij de a.s.r. familie!” En zo voelt het ook. Iedereen is heel toegankelijk. Ik vind het dan ook leuk om een praatje te maken in de lift met een collega die  ik nog nooit eerder heb gesproken.

De kracht van a.s.r. is bovendien dat waardering wordt uitgesproken. Hoe klein die attenties ook zijn, het is zo waardevol om te merken dat er aan de medewerkers wordt gedacht!

Alle Verzekeringstechniek vacatures bekijken?
Bekijk de vacatures

Mijn meest bijgebleven herinnering bij a.s.r.

Er zijn meer mooie herinneringen, maar als ik kijk naar hoe a.s.r. de zaken aanpakt, dan staat mij de verbouwing nog goed bij. Iedereen bleef tijdens de verbouwing op het werken en dat bracht regelmatig wat stoelendansen met zich mee. a.s.r. deelde toen zure appels uit, met de vraag of we door de zure appel wilden bijten. Na de afronding van de verbouwing waren er zoete tarte tartins met een bedankje dat iedereen zo begripvol en geduldig was geweest. Ik ben gek op dat soort creatieve uitlatingen.  


Mijn vrijwilligerswerk

Maatschappelijke betrokkenheid vind ik heel belangrijk. Gelukkig is er bij a.s.r. veel aandacht voor vrijwilligerswerk. Ik heb bijvoorbeeld een voorleesontbijt gedaan. Ik mocht toen kinderboeken voorlezen en een ontbijtje uitdelen op een basisschool. Dat was een grote dolle boel!


Mijn toekomst bij a.s.r.

Doordat a.s.r. zo groot is, heeft ze op zo veel vlakken wat te bieden. Ik ben heel loyaal en ik hoop dat ik hier nog lang een positieve bijdrage kan blijven leveren.